Ogłoszenie o zamówieniu na: Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Suchowola w 2022 r.

Suchowola, dnia 06.12.2021 r.

 

Zamawiający:

Gmina Suchowola

Plac Kościuszki 5

16-150 Suchowola

 

 

ZAWIADOMIENIE O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

dot. postępowania pn.: Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Suchowola w 2022 r.; nr ref.:ZP.271.10.2021

 

 UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA

Działając zgodnie z art. 260 ust 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 ze zm.) Zamawiający zawiadamia, iż unieważnia przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 pkt. 3 ustawy PZP.

Uzasadnienie faktyczne i prawne:

W prowadzonym postępowaniu zostały złożone 2 oferty, z których najkorzystniejsza oferta o wartości 427 761,73 zł przekracza możliwości finansowe Zamawiającego, który zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę brutto – 426 623,00 złotych. Zamawiający nie może zwiększyć kwoty na realizację zamówienia do ceny oferty najkorzystniejszej nie podlegającej odrzuceniu.

Zgodnie z dyspozycją art. 255 pkt. 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r.  Prawo zamówień publicznych - Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.

Suchowola, dnia 29 listopada 2021 r.

 

Zamawiający:

Gmina Suchowola

Plac Kościuszki 5

16-150 Suchowola

REGON: 050659131

NIP:   545-18-13-529

 

 

INFORMACJA Z OTWARCIA OFERT

 

Dotyczy: Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Suchowola w 2022 r.; nr ref.:ZP.271.10.2021

                Zamawiający, mając na względzie treść art. 222 ust 5 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 z późn. zm.) przekazuje informacje z otwarcia ofert:

  1. Termin składania ofert upłynął w dniu 29 listopada 2021 r. godz. 9:30, otwarcie nastąpiło 29 listopada 2021 r. godz. 10:30.
  2. Zamawiający uprzednio zamieścił informację oraz podał kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia tj.:

426 623,00 zł brutto – czterysta dwadzieścia sześć tysięcy sześćset dwadzieścia trzy złote

  1. Zamawiający informuje, że w postępowaniu wpłynęły następujące oferty:

Numer oferty

Wykonawca

nazwa (firma)  i adres

Cena ofertowa

1.

CENTROKOM Sp. z o. o.

Ul. Goniądzka 58

16-150 Suchowola

446 564,45 zł

 

2.

   MPO Sp. z o.o.

ul. 42 Pułku Piechoty 48,

15-950 Białystok

 

427 761,73 zł

 

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Suchowola w
2022 r.


SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Suchowola
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050659131
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Kościuszki 5
1.5.2.) Miejscowość: Suchowola
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-150
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki
1.5.7.) Numer telefonu: 857229400
1.5.8.) Numer faksu: 857229419
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@suchowola.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.suchowola.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych -
jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Suchowola w
2022 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7131f210-492c-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00276684/01
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-19 13:45
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00068302/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Odbiór odpadów komunalnych od mieszkańców z terenu gminy Suchowola
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art.
94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu
współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie
komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu o
udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu
miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPuhttps://epuap.gov.pl/wps/portaloraz poczty
elektronicznej - sekretariat@suchowola.pl lub zp@suchowola.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej:
Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,
elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu
opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z
elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów
lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady
Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 roku w sprawie sposobu sporządzenia i przekazywania informacji
oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub w konkursie (Dz.U z 2020r. poz.2452) oraz Rozporządzenia Ministra
Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 roku w sprawie podmiotowych środków
dowodowych oraz innych dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy (Dz.U. z 2020
r. poz. 2415).
Do połączenia z systemem używany jest szyfrowany protokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się
przy pomocy protokołu SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez
Internet. Każdy wykonawca posiada w systemie dostęp do możliwości złożenia, zmiany, wycofania
oferty, a także funkcjonalności pozwalających na zadawanie pytań do treści SWZ oraz komunikację z
zamawiającym w pozostałych obszarach.
Wymagania techniczne, które muszą spełniać urządzenia informatyczne w celu korzystania z systemu
teleinformatycznego zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020r. w
sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla
dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie

zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452):
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2
GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux,
lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja
10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) miniportal.uzp.gov.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
g) Za datę przekazania oferty, wniosku, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub
elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich
przekazania na ePUAP.
Dopuszczalne formaty przesyłanych danych: .. formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców
powinny być zgodne z “OBWIESZCZENIEM PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 9 listopada 2017 r.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram
Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci
elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych”
Pozostałe informacje zostały opisane w rozdziale I punkt 3 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi
elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie
są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): a) Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w
rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez
wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi.
b) Dane osobowe wykonawcy będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Odbiór
odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Suchowola w 2022 r.”.
c) Odbiorcami przekazanych przez wykonawcę danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym
zostanie udostępniona dokumentacja postępowania zgodnie z art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp, a
także art. 6 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
d) Dane osobowe wykonawcy zawarte w protokole postępowania będą przechowywane przez okres 4
lat, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy
przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
e) Klauzula informacyjna, o której mowa w art. 13 ust. 1 i 2 RODO znajduje się w załączniku nr 9 do
SWZ.
f) Zamawiający nie planuje przetwarzania danych osobowych wykonawcy w celu innym niż cel
określony w lit. b powyżej. Jeżeli administrator będzie planował przetwarzać dane osobowe w celu
innym niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane (tj. cel określony w lit. b powyżej), przed takim
dalszym przetwarzaniem poinformuje on osobę, której dane dotyczą, o tym innym celu oraz udzieli jej
wszelkich innych stosownych informacji, o których mowa w art. 13 ust. 2 RODO.
g) Wykonawca jest zobowiązany, w związku z udziałem w przedmiotowym postępowaniu, do
wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych wymaganych przez RODO i związanych z
udziałem w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia. Do obowiązków tych należą:
- obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane
osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał i przekazał zamawiającemu
w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie zamawiającego;

- obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane
wykonawca pozyskał w sposób pośredni, a które to dane wykonawca przekazuje zamawiającemu w
treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie zamawiającego.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): i) Zamawiający informuje, że:
- Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO (dane osobowe dotyczące
wyroków skazujących i czynów zabronionych) w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony
prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp, do upływu terminu na ich wniesienie.
- Udostępnianie protokołu i załączników do protokołu ma zastosowanie do wszystkich danych
osobowych, z wyjątkiem tych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (tj. danych osobowych
ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub
światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych oraz przetwarzania danych genetycznych,
danych biometrycznych w celu jednoznacznego zidentyfikowania osoby fizycznej lub danych
dotyczących zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej tej osoby), zebranych w toku
postępowania o udzielenie zamówienia.
- W przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez zamawiającego,
z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO (związanych z prawem wykonawcy do
uzyskania od administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jego dotyczące,
prawem wykonawcy do bycia poinformowanym o odpowiednich zabezpieczeniach, o których mowa w
art. 46 RODO, związanych z przekazaniem jego danych osobowych do państwa trzeciego lub
organizacji międzynarodowej oraz prawem otrzymania przez wykonawcę od administratora kopii
danych osobowych podlegających przetwarzaniu), zamawiający może żądać od osoby występującej z
żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty
zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.
- Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia, o którym mowa w art. 16
RODO (z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych), nie może naruszać
integralności protokołu postępowania oraz jego załączników.
- W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym
mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia
tego postępowania.
- W przypadku gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO
spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub
załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia
zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust.
2 rozporządzenia 2016/679.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.10.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot
odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie
przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiot zamówienia stanowi: Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości
zamieszkałych z terenu Gminy Suchowola w 2022 r.

2) Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Suchowoli o oddział przedszkola
3) Wspólny Słownik Zamówień:
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
Przedmiotem zamówienia jest odbiór wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia odpadów
komunalnych powstałych i zebranych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy,
położonych na terenie gminy Suchowola, oraz z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów
Komunalnych (zwanego dalej "PSZOK"), w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich
poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz
ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do
składowania. Odbiór odpadów od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy
i przekazywania odpadów do zagospodarowania do instalacji do przetwarzania odpadów
komunalnych. Na terenie gminy Suchowola obowiązywał będzie system mieszany pojemnikowoworkowy
zbiórki odpadów komunalnych.
Szczegółowy opis zamówienia zawiera załącznik Nr 8 do SIWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na
podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: spełnia/nie spełnia
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet
lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunek udziału w postępowaniu
dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile
wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli wykonawca posiada uprawnienia
pozwalające na prowadzenie działalności w zakresie odbioru odpadów komunalnych oraz
transportu odpadów
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu:
a) odpis lub informaca z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej
niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z Wykonawców składających
ofertę wspólną.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,
zamiast informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej– składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie
ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami,
jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji
wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
b) oświadczenia Wykonawcy w zakresie art.108 ust.1 pkt.5 ustawy Pzp o braku przynależności do tej
samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i
konsumentów (Dz. U. z 2020 poz.1076 i 1086) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę
częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oświadczenia o
przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi
przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej wg wzoru – załącznik nr
7do SWZ.
W przypadku Wykonawców wspólnie składających ofertę dokumenty, o których mowa w ust. 9.2.1/ pkt
a) i b) SWZ, zobowiązany jest złożyć każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,
zamiast:
1/ odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej, o których mowa w pkt 9.2.1/ ppkt. a), - składa dokument lub dokumenty
wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające
odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd,
nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje
się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach
miejsca wszczęcia tej procedury.
2/ Dokumenty o których mowa w pkt.1 powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich
złożeniem.
3/ Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się
dokumentów, o których mowa w pkt.1 lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich
przypadków, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, zastępuje się je odpowiednio w całości
lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem

osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał
dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub
administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze
względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy, opatrzony datą zgodnie z pkt.2 powyżej.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków
udziału w postępowaniu: 1. zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w gminie
Suchowola zgodnie z art. 9c ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku
w gminach ( tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1439 z późn. zm.);
2. aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów zgodnie z
przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t. j. Dz. U. 2019 r., poz. 701 z póżn. zm.) w
zakresie rodzajów odpadów objętych niniejszym postępowaniem lub wpisu do rejestru bazy danych o
produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia:
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o
którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SWZ składa
każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają
spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w
którym każdy z Wykonawców potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz
brak podstaw wykluczenia.
Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (wzór –
załącznik nr 10)
- Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, spośród których tylko jeden
spełnia warunek dotyczący uprawnień, są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z
którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
- Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach
tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W
takiej sytuacji wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika,
które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
Wymagana forma:
Wykonawcy składają oświadczenia w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej
opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do
reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie
rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które
zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane:
Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzania zmiany umowy w stosunku do treści
oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku zaistnienia okoliczności
niemożliwych do przewidzenia w chwili zawierania umowy lub w przypadku wystąpienia
którejkolwiek z następujących okoliczności:
1) Zmiana postanowień niniejszej Umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w zakresie
wynagrodzenia, dopuszczalna jest w przypadku:
- zmiany wysokości opłat wynikających wprost z przepisów prawa a mających istotny wpływ na
koszty świadczenia usługi,
- innej zmiany prawa powszechnie obowiązującego wpływającej na zasady odbierania odpadów,
- wprowadzenia zmian w stosunku do Opisu Przedmiotu Zamówienia w zakresie wykonania prac
niewykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia, w sytuacji konieczności usprawnienia
procesu realizacji zamówienia.
2) W związku z wskazanymi w ust. 1 okolicznościami, dopuszczalne jest zwiększenie
wynagrodzenia, przy czym możliwe jest ono o kwotę nie większą niż udokumentowany wzrost
kosztów świadczenia usługi.
3) Dopuszcza się zmianę umowy w zakresie sposobu spełniania przez Wykonawcę świadczenia
odbierania odpadów w przypadku zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego
wpływających na sposób spełniania świadczenia
4) W przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług po zawarciu umowy, dla Stron
wiążąca będzie stawka VAT obowiązująca w dniu wystawienia faktury, a zmiana kwoty ceny
brutto z tego tytułu jest akceptowana przez Strony, bez konieczności składania dodatkowych
oświadczeń.
5) Strony dopuszczają możliwość dokonywania zmian w Umowie spowodowanych zmianami
powszechnie obowiązujących przepisów prawa, które zaczęły obowiązywać po dniu zawarcia
Umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, które mają wpływ na koszty wykonania
przedmiotu Umowy. W trakcie trwania umowy Wykonawca zobowiązuje się do pisemnego
powiadamiania Zamawiającego o:
• zmianie siedziby lub nazwy firmy,
• zmianie osób reprezentujących- przedstawicieli umowy,
• ogłoszeniu upadłości,
• ogłoszeniu likwidacji,
• zawieszenia działalności.
6) Zmianie może ulec zakres przedmiotu umowy oraz termin realizacji umowy w przypadku gdy
konieczność takich zmian wyniknie z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili
zawarcia umowy, lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego.
7) Wprowadzenia zmian w stosunku do opisu przedmiotu umowy w zakresie wykonania prac w
sytuacji konieczności usprawnienia procesu realizacji przedmiotu umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety
związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art.
95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-11-29 09:30
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia,
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00276684/01 z dnia 2021-11-19
2021-11-19 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi
zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na miniPortalu
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-11-29 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Suchowoli

Wytwarzający/odpowiadający: Marcin Skibicki

Data wytworzenia: 2021-11-19

Wprowadzający: Marcin Skibicki

Data modyfikacji: 2021-12-06

Opublikował: Marcin Skibicki

Data publikacji: 2021-11-19