Ogłoszenie o zamówieniu na: Prowadzenie kuchni w Szkole Podstawowej w Suchowoli oraz dostarczanie posiłków obiadowych do szkół podstawowych na terenie Gminy Suchowola

 

Nr sprawy: ZP.271.11.2013

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

- usługi -

Prowadzenie kuchni w Szkole Podstawowej w Suchowoli oraz dostarczanie posiłków obiadowych do szkół podstawowych na terenie Gminy Suchowola

Numer ogłoszenia: 3141 - 2014; data zamieszczenia: 07.01.2014

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Suchowola , pl. Kościuszki 5, 16-150 Suchowola, woj. podlaskie, tel. (085) 7229400, faks (085) 7229419.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Prowadzenie kuchni w Szkole Podstawowej w Suchowoli oraz dostarczanie posiłków obiadowych do szkół podstawowych na terenie Gminy Suchowola.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: I. Opis przedmiotu zamówienia:

1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie posiłków od podstaw do produktu finalnego w kuchni Szkoły Podstawowej w Suchowoli, składających się z zupy i pieczywa, drugiego dania oraz napoju dla uczniów, a także dostarczenie i wydanie posiłków uczniom szkół podstawowych z terenu Gminny Suchowola.

2. Przedmiot zamówienia obejmuje również przygotowanie i wydanie śniadań dziesięciu przedszkolakom około godz. 9:00 składającego się zamiennie z: kanapek z serem i kakao, kanapek z wędliną i herbatą lub kawą zbożową, zupy mlecznej z bułką, serka homogenizowanego z bułką, itp.

3. Koszt śniadań należy wliczyć w cenę obiadów. Liczba przedszkolaków jest ujęta w całkowitej liczbie osób wskazanych do dożywiania w Szkole Podstawowej w Suchowoli. Śniadania będą przygotowywane i wydawane w Szkole Podstawowej w Suchowoli

4. Przedmiot zamówienia realizowany będzie w dniach prowadzenia zajęć szkolnych w niżej wymienionych szkołach z wyłączeniem dni wolnych od zajęć wynikających z przepisów o organizacji roku szkolnego takich jak: wakacje, ferie, przerwy świąteczne, dodatkowe dni wolne. Do obowiązków wybranego oferenta należeć będzie również posprzątanie pomieszczeń przeznaczonych do spożywania posiłków w szkołach wymienionych niżej, umycie i wyparzenie naczyń i sztućców w Szkole podstawowej w Suchowoli. Wybrany oferent zobowiązany będzie do zagospodarowania powstających w związku z realizacją zamówienia odpadów.

5. Zamawiający bezwzględnie wymaga, aby posiłki będące przedmiotem niniejszego postępowania przygotowywane były w kuchni udostępnionej przez zamawiającego (kuchni Szkoły Podstawowej w Suchowoli), której warunki najmu określone zostały w załączniku nr 7 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Wykaz sprzętu kuchennego oraz pomieszczeń, w których będą przygotowywane posiłki stanowi załącznik nr 8 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Przed złożeniem oferty zalecane jest przeprowadzenie wizji lokalnej, której można dokonać w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 1200 do 1400. Nie przeprowadzenie wizji lokalnej nie będzie miało wpływu na spełnienie warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawcę.

6. Zamawiający zakłada, że dzienna ilość przygotowywanych i wydawanych posiłków objętych programem dożywiania w okresie obowiązywania umowy we wszystkich szkołach wynosić będzie około 268 szt. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości posiłków w poszczególnych szkołach w trakcie wykonywania przedmiotu umowy. Wykonawca będzie miał również obowiązek przygotowania i wydania posiłków uczniom nie objętych programem dożywiania a chcącym indywidualnie płacić za posiłek, po cenie wskazanej w ofercie.

7. Zamawiający w sytuacji, której nie mógł przewidzieć w momencie udzielania niniejszego zamówienia zastrzega sobie możliwość ograniczenia składu posiłku w poszczególnych dniach tygodnia tylko do zupy z pieczywem lub drugiego dania oraz ograniczenia ilości posiłków w zależności od bieżących potrzeb. Ilość posiłków może ulec zmianie z powodu nieobecności uczniów w szkole. W takim wypadku dyrektor szkoły ma obowiązek powiadomić Wykonawcę o tym fakcie. Za nieprzygotowanie posiłku z tego powodu Zamawiający nie ponosi kosztów. Dopuszcza się możliwość wydawania obiadów uczniom w okresie ferii świątecznych, zimowych oraz wakacji po wcześniejszym uzgodnieniu pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą.

8. Dostarczane posiłki powinny zapewniać min 35% całodziennego zapotrzebowania uczniów w energię i składniki odżywcze zalecanego przez Instytut Żywności i Żywienia. Wybrany oferent zobowiązany jest do zapewnienia odpowiedniej temperatury wydawanych uczniom posiłków. Posiłek powinien spełniać obowiązujące normy żywieniowe odpowiednio do wieku osoby otrzymującej posiłek w zakresie zaopatrzenia w jednostki kaloryczne.

9. Zamawiający dopuszcza możliwość używania talerzyków i sztućców jednorazowych jedynie w szkołach, do których posiłki będą dowożone.

10. Rodzaj posiłków:

Obiady dwudaniowe - zupa, drugie danie, kompot lub sok owocowy

zupa - dziesięć rodzajów zup nie powtarzających się w ciągu dwóch tygodni podawana z pieczywem

trzy razy w tygodniu - obiad drugodaniowy mięsny podawany z surówką lub gotowanymi jarzynami (danie mięsne musi występować w co najmniej sześciu rodzajach nie powtarzających się w przeciągu dwóch tygodni; do dań mięsnych nie zalicza się wątróbki, kaszanki, bigosu);

dwa razy w tygodniu - obiad drugodaniowy z rybą lub naleśniki, placki ziemniaczane, pierogi, makaron z serem itp. (ryba, naleśniki, placki ziemniaczane, pierogi, makaron z serem mają być podawane przemiennie - w każdym tygodniu inne danie).

Drugie danie podawane trzy razy w tygodniu z ziemniakami. W pozostałe dni mogą być stosowane zamienniki takie jak ryż, kasze, makaron (nie dotyczy dni, w których drugie danie składa się z naleśników, placków ziemniaczanych, pierogów itp.). W tym samym tygodniu dany rodzaj surówki lub jarzyn gotowanych nie może się powtórzyć. Do każdego rodzaju posiłku ma być podawany napój (kompot owocowy lub sok w 100% owocowy nie gazowany). Dwa razy w tygodniu do posiłków dodatkowo podawane będą owoce około 150 g (jabłka, gruszki, śliwki, banany, pomarańcze, mandarynki, brzoskwinie, kiwi). Dziesięciorgu przedszkolakom owoce będą podawane każdego dnia po wydaniu drugiego dania.

11. Wykaz szkół Nazwa szkoły Dzienna ilość posiłków Szkoła Podstawowa w Chodorówce Nowej 42 Szkoła Podstawowa w Czerwonce 33 Szkoła Podstawowa w Jatwiezi Dużej 22 Szkoła Podstawowa w Wólce 27 Szkoła Podstawowa w Suchowoli 144

12. Wykonawca indywidualnie uzgodni z Dyrektorami poszczególnych szkół, godziny wydawania posiłków obiadowych między godz. 10:00 a 12:00. Wykonawca będzie zobowiązany dostosować się do terminów wyznaczonych przez Dyrektorów poszczególnych szkół tak, aby nie dezorganizować rozkładu lekcji i przerw w szkołach.

Zamówienie jest finansowane w ramach wieloletniego programu wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania /Pomoc państwa w zakresie dożywiania na lata 2014-2020/ Przygotowanie, dostarczenie i wydanie posiłków osobom uprawnionym do ich otrzymania odbędzie się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (t.j. Dz.U. z 2013r. poz. 182 z późn. zm.) oraz Uchwałą Nr 221 Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2013 r. w sprawie ustanowienia wieloletniego programu wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania /Pomoc państwa w zakresie dożywiania/na lata 2014-2020 (M. P. z 2013 r. poz. 1024).

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.52.31.00-3, 55.52.40.00-9, 70.13.00.00-1.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Zamawiający nie określa szczegółowych warunków dla tego punktu Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz ocena braku podstaw do wykluczenia zostaną dokonane zgodnie z formułą /spełnia/nie spełnia/, na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń.

III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Wskaże, że w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał (zakończył) jako Wykonawca lub Podwykonawca, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług, co najmniej jedno zadanie lub kilka zadań łącznie, polegających na przygotowaniu i dostarczaniu posiłków, o wartości nie mniejszej niż: 250 000,00 PLN brutto (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych). Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz ocena braku podstaw do wykluczenia zostaną dokonane zgodnie z formułą /spełnia/nie spełnia/, na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń.

III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

W celu potwierdzenia, że Wykonawca dysponuje potencjałem technicznym winien wykazać że będzie dysponował na czas trwania zamówienia następującymi narzędziami i urządzeniami: - samochód dostawczy do dowożenia posiłków (1 szt.) Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz ocena braku podstaw do wykluczenia zostaną dokonane zgodnie z formułą /spełnia/nie spełnia/, na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń.

III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Zamawiający nie określa szczegółowych warunków dla tego punktu Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz ocena braku podstaw do wykluczenia zostaną dokonane zgodnie z formułą /spełnia/nie spełnia/, na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń.

III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

W celu potwierdzenia znajdowania się przez Wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia Wykonawca musi spełniać następujące warunki: posiadać opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości, co najmniej: 20 000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych). Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz ocena braku podstaw do wykluczenia zostaną dokonane zgodnie z formułą /spełnia/nie spełnia/, na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;

- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Dodatkowo do oferty należy załączyć:

a) parafowany formularz umowy - dokument ten powinien zostać parafowany przez osobę upoważnioną do występowania w imieniu Wykonawcy bądź też, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przez ustanowionego pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia (nie złożenie w ofercie parafowanego wzoru umowy nie powoduje odrzucenia oferty);

b) parafowany formularz umowy dzierżawy pomieszczeń kuchennych - dokument ten powinien zostać parafowany przez osobę upoważnioną do występowania w imieniu Wykonawcy bądź też, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przez ustanowionego pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia (nie złożenie w ofercie parafowanego wzoru umowy nie powoduje odrzucenia oferty);

c) wypełniony formularz ofertowy - (Załącznik nr 1 do IDW )

d) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.suchowola.wrotapodlasia.pl/

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Suchowoli, Plac Kościuszki 5, 16-150 Suchowola, pok. 108.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.01.2014 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Suchowoli, Plac Kościuszki 5, 16-150 Suchowola, Sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie jest finansowane w ramach wieloletniego programu wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania /Pomoc państwa w zakresie dożywiania na lata 2014-2020/.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:  nie

Metryka strony

Udostępniający: Marcin Skibicki - Zamówienia Publiczne

Wytwarzający/odpowiadający: Marcin Skibicki

Wprowadzający: Marcin Skibicki

Data wprowadzenia: 2014-01-07

Data modyfikacji: 2014-01-07

Opublikował: Marcin Skibicki

Data publikacji: 2014-01-07