Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2022-2025 w Urzędzie Miejskim w Suchowoli oraz jednostek organizacyjnych Gminy Suchowola

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2022-2025 w Urzędzie Miejskim w Suchowoli oraz jednostek organizacyjnych Gminy Suchowola

Na podstawie art.14 pkt 5 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. (Dz.U. z 2019 r. Poz.1696) o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, które trwale lub tymczasowo nie mogą w pełni korzystać z życia publicznego.

 

Lp.

 Zakres działalności

Realizujący zadania

Sposób realizacji

Termin

1

Sporządzenie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2022-2025.           Przesłanie opracowanego planu do jednostek organizacyjnych Gminy Suchowola

- koordynator ds. dostępności
- administrator systemów informatycznych
-  Gminny Ośrodek Kultury i  Sportu w Suchowoli
- Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchowoli

- zamieszczenie informacji na stronie BIP UM w Suchowoli

grudzień
2021 r.

2

Bieżąca analiza stanu  budynku i pomieszczeń Urzędu Miejskiego w Suchowoli pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

- Burmistrz Suchowoli

- bieżąca analiza stanu budynku oraz pomieszczeń Urzędu Miejskiego w Suchowoli

w całym okresie działania

3

Bieżąca ocena i analiza stanu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności  cyfrowej.

- administrator systemów informatycznych

- przeprowadzenie  szczegółowej analizy pod kątem zgodności prowadzonej przez Urząd Miejski w Suchowoli strony internetowej z wymaganiami określonymi w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 848)
- w razie potrzeby ewentualne oszacowane kosztów usług związanych w zakresie przystosowania stron internetowych UM w Suchowoli w celu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności  cyfrowej

w całym okresie działania

4

Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności cyfrowej, informacyjno-komunikacyjnej oraz architektonicznej.

- koordynator ds. dostępności
- administrator systemów informatycznych

- aktualizowanie na stronie internetowej UM w Suchowoli informacji adresowych i kontaktowych podmiotów wspierających osoby ze szczególnymi  potrzebami

w całym okresie działania

5

Weryfikowanie jednostek organizacyjnych w zakresie zapewnienia dostępności

- Gminny Ośrodek Kultury i  Sportu w Suchowoli
- Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchowoli
- koordynator ds. dostępności

- wymiana informacji między jednostkami w celu usprawnienia i ułatwienia dostępności 

w całym okresie działania

6

Oznaczenie krawędzi schodów pomiędzy kondygnacjami wewnątrz budynku  Urzędu Miejskiego w Suchowoli  (oznaczenie początku i końca  biegów schodów)

- osoba nadzorująca-koordynator ds. dostępności

- oznaczenie krawędzi schodów pomiędzy kondygnacjami (wyróżnienie początku i końca wszystkich biegów schodów)

rok 2022

7

Zapewnienie obsługi tłumacza języka migowego, PJM

- koordynator ds. dostępności

- współpraca z Polskim Związkiem Głuchych w celu zapewnienia obsługi osób wymagających tłumacza języka migowego, po wcześniejszym zgłoszeniu przez taką osobę konieczności zapewnienia tłumacza (co najmniej trzy dni przed planowaną wizytą)

w całym okresie działania

8

Zapewnienie dostępu alternatywnego  oraz wspierania osób ze szczególnymi potrzebami

- koordynator ds. dostępności

-zapewnienie osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub zapewnieniu wsparcia technicznego , w tym wykorzystania technologii w zapewnieniu kontaktu telefonicznego , korespondencyjnego lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej
- zapewnienie dostępu alternatywnego w przypadkach gdy z przyczyn niezależnych, technicznych lub prawnych urząd nie będzie w stanie  zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami   

w całym okresie działania

9

Opracowanie procedur obsługi: klienta, interesantów przez telefon, interesantów przez pocztę elektroniczną, umieszczania informacji w BIP oraz procedury umieszczania informacji na stronie internetowej

- koordynator ds. dostępności
- administrator systemów informatycznych

- opracowanie dokumentów,  opracowanie instrukcji dla urzędników, szkolenia w zakresie stosowania

procedury
zostały opracowane w marcu 2022 r., pozostałe kwestie w całym okresie działania

10

Utworzenie Punktu Obsługi dla Osób z Niepełnosprawnościami

- osoba nadzorująca-koordynator ds. dostępności

-  wyznaczenie odpowiedniego miejsca, łatwo dostępnego dla osób ze szczególnymi potrzebami

rok 2022-2023

11

Budowa najazdu dla wózków inwalidzkich za drzwiami wejściowymi

- osoba nadzorująca-koordynator ds. dostępności

- budowa najazdu umożliwiającego swobodny dostęp  dla osób za szczególnymi potrzebami

rok 2022-2023

12

Utworzenie miejsca postojowego dla osób z niepełnosprawnościami

- osoba nadzorująca-koordynator ds. dostępności

-  wyznaczenie miejsca parkingowego o odpowiednich wymiarach i oznaczeniach

rok 2022-2023

13

Określenie możliwości pozyskania środków zewnętrznych na realizację zadań z zakresu poprawy dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami

- koordynator ds. dostępności we współpracy z pracownikami urzędu i jednostek podległych

- ustalanie możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych w szczególności:
1) z Funduszu Dostępności;
2) z Funduszy Unijnych;
3) z dotacji celowych budżetu Państwa;
4) z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

w całym okresie działania

 

Data sporządzenia: 26.01.2022 r.
Sporządził: Karol Misarko - koordynator do spraw dostępności

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Suchowoli

Wytwarzający/odpowiadający: Karol Misarko

Data wytworzenia: 2022-01-26

Wprowadzający: Krzysztof Niedźwiecki

Data modyfikacji: 2022-04-20

Opublikował: Krzysztof Niedźwiecki

Data publikacji: 2022-04-20