ZGŁOSZENIE EKSPLOATACJI PRZYDOMOWEJ OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW

Kogo dotyczy:

Osób fizycznych lub ich pełnomocników zgłaszających rozpoczęcie eksploatacji oczyszczalni ścieków o przepustowości nie przekraczającej 5 m3/d  w ramach zwykłego korzystania z wód.

 

Wymagane dokumenty:

  1. Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków -wniosek
  2. Kopia zgłoszenia z Wydziału Budownictwa Starostwa Powiatowego w Sokółce na budowę przydomowej oczyszczalni ścieków.
  3. Dokumentacja techniczna opisująca zasady funkcjonowania przydomowej oczyszczalni ścieków
  4. Kopia mapy sytuacyjno-wysokościowej z naniesieniem lokalizacji oczyszczalni ścieków lub powykonawczej inwentaryzacji  geodezyjnej
  5. Oświadczenie zgłaszającego instalację o przeznaczeniu przydomowej oczyszczalni ścieków wyłącznie na cele mieszkaniowe.
  6. Pełnomocnictwo, w przypadku dokonania zgłoszenia przez pełnomocnika
  7. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej, w przypadku kiedy przydomowa oczyszczalnia ścieków niezwiązana jest z   funkcjonowaniem budynku  mieszkalnego  lub w przypadku kiedy zgłoszenia dokonuje pełnomocnik

 

Opłaty:

Zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej z 16 listopada 2006 r. opłata wynosi: za przyjęcie zgłoszenia: 120,00 zł, za pełnomocnictwo: 17,00 zł

Na podstawie art. 2 ust. 1 pkt. 2 ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. zwalnia się z opłaty skarbowej dokonanie zgłoszenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego. W przypadku podlegania zwolnieniu z opłat, należy dołączyć oświadczenie o wykonaniu instalacji przydomowej oczyszczalni ścieków wyłącznie do celów zapewniających właściwe funkcjonowanie budynku mieszkalnego.

 

Jednostka/ osoba odpowiedzialna:

Piotr Kirejczyk, pok. 107 (I piętro), tel. 85 722 94 02

 Miejsce składania dokumentów:

Urząd Miejski w Suchowoli
Plac Kościuszki 5

16-150 Suchowola

Sekretariat, pok. nr 5

godz. przyjęć:

poniedziałek - piątek  7.30-15.30

 

Podstawa prawna:

  1. Ustawa Prawo Ochrony Środowiska z dnia 27 kwietnia 2001 r. 
  2. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia
  3. Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r.

 

Uwagi i dodatkowe informacje:

  1. Zgłoszeniu podlegają oczyszczalnie ścieków o przepustowości do 5mna dobę wykorzystywane na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego w ramach zwykłego korzystania z wód;
  2. Oczyszczalnię objętą obowiązkiem zgłoszenia w okresie gdy jest już ona eksploatowana prowadzący ją obowiązany jest zgłosić w terminie 6 miesięcy od dnia, w którym została ona objęta tym obowiązkiem.
  3. Eksploatujący oczyszczalnie zobowiązany jest przedłożyć właściwemu do przyjęcia zgłoszenia organowi informację o rezygnacji z rozpoczęcia albo zakończeniu eksploatacji lub informację o zmianie danych ze zgłoszenia. Zgłoszenia należy dokonać w terminie 14 dni od dnia rezygnacji z podjęcia eksploatacji, zaprzestania eksploatacji lub zmianie danych

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Suchowoli

Wytwarzający/odpowiadający: UM Suchowola

Data wytworzenia: 2021-12-01

Wprowadzający: Krzysztof Niedźwiecki

Data modyfikacji: 2021-12-06

Opublikował: Krzysztof Niedźwiecki

Data publikacji: 2021-12-01