Obwieszczenie Burmistrza Suchowoli Nr BUD.6220.7.2024 z dnia 12.06.2024 r.

Suchowola, dnia 12 czerwca 2024 r.

BUD.6220.7.2024

 

ZAWIADOMIENIE O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA

w formie publicznego OBWIESZCZENIA

 

Na podstawie art. 61 § 4 i 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r., kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572 z późn. zm. – dalej k.p.a.), w związku z art. 69 ust.3 i 73 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r., o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.)

zawiadamia się, że:

  1. na wniosek z dnia 04.06.2024 r. Pana Gręś Krzysztofa zam. Karpowicze 92, 16-150 Suchowola, wszczęto postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i ustalenia zakresu raportu o oddziaływaniu na przedsięwzięcia na środowisko dla inwestycji pn. chów bydła o obsadzie łącznej 252,55 DJP wraz z infrastrukturą towarzyszącą na działkach  o nr geod. 1050, 1052, obręb Karpowicze, gmina Suchowola”
  2. Organem właściwym do wydania decyzji, oraz rozpatrywania uwag i wniosków jest Burmistrz Suchowoli, natomiast organami właściwymi do opiniowania i dokonania uzgodnień są:, Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku, Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie w Augustowie oraz Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Sokółce.
  3. Zgodnie z § 2 ust. 2 pkt 2 w związku z § 2 ust. 1 pkt 51 b Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10.09.2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz.U.2019.1839 ze zm.) przedmiotowe przedsięwzięcie kwalifikuje się do przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko

Wobec powyższego informuje się o uprawnieniach wszystkich Stron tego postępowania wynikających z art. 10 k.p.a. do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium.

Z aktami sprawy strony postępowania mogą zapoznać się w siedzibie Urzędu Miejskiego
w Suchowoli przy ulicy Plac Kościuszki 5, pokój 3, tel. (085) 722 94 07 w godz. od 8 – 15. Uwagi i wnioski można zgłaszać w terminie 14 dni od upływu terminu otrzymania zawiadomienia. Uwagi i wnioski mogą być wnoszone: w formie pisemnej; ustnie do protokołu; za pomocą środków komunikacji elektronicznej na adres e-mail: sekretariat@suchowola.pl bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym, o którym mowa w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1579).

Wobec tego, zgodnie z art. 64 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r.
o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska, oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.), Burmistrz Suchowoli pismami z dnia 12 czerwca 2024 r. zwrócił się do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Sokółce oraz do Dyrektora Zarządu Zlewni PGW w Augustowie ustalenie zakresu raportu oddziaływania na środowisko dla przedmiotowej inwestycji.

Ponieważ w powyższej sprawie liczba stron postępowania przekracza 10, zgodnie z art. 49 Kpa oraz z art. 74 ust. 3 o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.), zawiadomienie stron o czynnościach tutejszego organu dokonują się w formie publicznego obwieszczenia poprzez zamieszczenie na tablicy ogłoszeń Gminy Suchowola oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Suchowola: http://bip.um.suchowola.wrotapodlasia.pl/

Rozstrzygnięcie sprawy nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych opinii oraz ewentualnych uzgodnień.

Zgodnie z art. 35 § 5 k.p.a. do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo innych przyczyn niezależnych od organu.

Zgodnie z art. 41 §1 k.p.a. w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu. Zgodnie z § 2 w razie zaniedbania obowiązku określonego w § 1 doręczenia pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.

Wskazana w piśmie data wszczęcia postępowania jest jednoznaczna z dniem publicznego obwieszczenia, ogłoszenia, udostępnienia na BIP.

Zgodnie z  art. 49 k.p.a. zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie 14 dni od dnia jego umieszczenia.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Suchowoli

Wytwarzający/odpowiadający: Łukasz Januszko

Data wytworzenia: 2024-06-12

Wprowadzający: Łukasz Januszko

Data modyfikacji: 2024-06-12

Opublikował: Łukasz Januszko

Data publikacji: 2024-06-12