Ogłoszenie o zamówieniu na: Remont drogi w Karpowiczach na działce nr 351

ZP.271.4.2014

Suchowola, dn. 20.06.2014 r

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

- roboty budowlane -

Remont drogi w Karpowiczach na działce nr 351
Numer ogłoszenia: 132993 - 2014; data zamieszczenia: 20.06.2014
 

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Suchowola , pl. Kościuszki 5, 16-150 Suchowola, woj. podlaskie, tel. (085) 7229400, faks (085) 7229419.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.suchowola.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont drogi w Karpowiczach na działce nr 351.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie inwestycji pn.: /Remont drogi w Karpowiczach na działce nr 351/ w skład którego wchodzi n/w zakres rzeczowy robót:

- roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych

- trasa dróg w terenie równinnym,

- karczowanie krzewów i pnii,

- wywożenie na odległość do 1 km karpiny,

- wykopy oraz przekopy wykonane mechanicznie na odkład - 800 m3,

- wykonanie nasypów mechanicznie z transportem urobku z odległości 3 km wraz z formowaniem i zagęszczeniem na poszerzeniu w obrębie łuku,

- profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni wykonane mechanicznie wraz z ukształtowaniem spadków nawierzchni,

- wykonanie i zagęszczenie warstwy piasku w korycie lub na całej szerokości korony drogi mechanicznie grubość warstwy 10 cm,

- nawierzchnia żwirowa (warstwa dolna) z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie grubość 15 cm po zagęszczeniu,

- nawierzchnia żwirowa (warstwa górna) z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie grubość 10 cm po zagęszczeniu na zjazdach wg wykazu zjazdów,

- wykonanie części przelewowej prefabrykowanych przepustów drogowych rurowych jednootworowych, z ławą żwirową, z rur poliuretanowych Ø 60 z obrukowaniem wokół

- oczyszczenie przepustów drogowych rurowych jednootworowych z rur betonowych Ø 80 zamulonych w 50%,

- uzupełnienie poboczy gruntem rodzimym grubości 15 cm wraz z formowaniem i zagęszczeniem,

- przepusty rurowe pod zjazdami z rur poliuretanowych Ø 40 wg wykazu zjazdów. Szczegółowy zakres robót określa uproszczona dokumentacja projektowa, składająca się z przedmiaru robót, opisu technicznego oraz przekrojów, stanowiąca załącznik do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00-8, 45.11.12.00-0, 45.23.30.00-9, 45.23.32.80-5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium:

1. Każda składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 3 000,00 zł - słownie: trzy tysiące złotych złotych. Wadium może być wnoszone w następujących formach: 1. pieniądzu (wyłącznie przelewem na rachunek bankowy zamawiającego), - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,

2. gwarancjach bankowych,

3. gwarancjach ubezpieczeniowych,

4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Suchowoli, Plac Kościuszki 5, 16-150 Suchowola: Bank Spółdzielczy w Suchowoli nr rachunku: 13 8094 0009 0000 0101 2000 0030 2. Termin wniesienia wadium w każdej formie: do dnia 07.07.2014 r. do godz. 10:00. 3. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniądza za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania na rachunku zamawiającego.

4. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.

5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:

a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;

b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;

c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Zamawiający nie formułuje wymagań w zakresie w/w warunku.
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Za spełnienie powyższego warunku zamawiający uzna wykonanie z należytą starannością w okresie pięciu ostatnich lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), przed upływem terminu składania ofert, co najmniej jednego zadania polegającego na przebudowie, remoncie lub modernizacji dróg odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia o wartości, co najmniej 100 000,00 zł brutto, - z podaniem jego rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania - według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ, a także załączeniem poświadczeń wystawionych przez podmioty, na rzecz których wykonano zamówienie lub innych dokumentów jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczeń, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Zamawiający informuje, że Wykonawca, w miejsce poświadczeń o których wyżej mowa, może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie, określone w § 1 ust. 2 pkt 2) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 luty 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Z 2013 r., poz. 231). W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów. Na podstawie złożonych dokumentów Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganego warunku wg formuły: spełnia - nie spełnia.
  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Zamawiający nie formułuje wymagań w zakresie warunku.
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Za spełnienie powyższego warunku zamawiający uzna dysponowanie potencjałem kadrowym niezbędnym do realizacji zamówienia tj. - co najmniej jedną osobą - posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami drogowymi, tj. posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności drogowej, wydane na podstawie ustawy Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2013 poz. 1409 ze. zm.) lub odpowiadające im równoważne uprawnienia w tej specjalności, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - zgodnie z polskim Prawem Budowlanym. - co najmniej jedną osobą - posiadającą uprawnienia geodezyjne. Zamawiający uzna za spełniony powyższy warunek, jeżeli wykonawca w zakresie dysponowania osobami przedstawi wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (zgodnie z zał. nr 4 do SIWZ) oraz złoży oświadczenie o posiadaniu uprawnień przez te osoby (zgodnie z zał. nr 5 do SIWZ). Na podstawie złożonych dokumentów Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganego warunku wg formuły: spełnia - nie spełnia.
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Zamawiający nie formułuje wymagań w zakresie warunku.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

kosztorys ofertowy (z cenami jednostkowymi i wartością robót stanowiącą cenę zamówienia).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający informuje, że postanowienia umowy mogą zostać zmienione w następującym zakresie:

1) Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie ze względu na:

a. wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne uniemożliwiające wykonanie robót zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami,

b. zaistniałe warunki terenowe, geologiczne, archeologiczne, wodne - utrudniające wykonanie umowy,

c. niezawinione przez wykonawcę ograniczenia dostępności placu budowy w czasie realizacji robót,

d. wstrzymanie przez Zamawiającego wykonania robót nie wynikających z okoliczności leżących po stronie Wykonawcy. (Nie dotyczy okoliczności wstrzymania robót przez inspektora nadzoru zamawiającego w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości zawinionych przez wykonawcę) - termin ten może ulec przedłużeniu nie dłużej jednak niż o czas trwania tych okoliczności,

e. kolizje wykonywanej inwestycji z innymi inwestycjami,

f. wstrzymanie robót z powodu okoliczności zaistniałych po stronie zmawiającego,

g. opóźnienie w wykonaniu innych zadań prowadzonych przez zamawiającego w ramach tej samej inwestycji, które wstrzymują wykonanie przedmiotowego zadania,

h. opóźnienia w uzyskaniu od organów administracji wymaganych aktów (decyzji, pozwoleń itp.),

i. wystąpienie siły wyższej,

2) Zmniejszenie ilości zamówienia - wynikające z faktu, iż realizacja tej części stała się dla Zamawiającego nieuzasadniona społecznie lub ekonomicznie.

3) Zmniejszenie wynagrodzenia z powodu ograniczenia zamówienia ze względu na interes publiczny, co nie było do przewidzenia w dniu zawarcia umowy.

4) Zmiana VAT lub stawek celnych.

5) Zmiana prawa mająca wpływ na termin lub zakres zamówienia.

Pozostałe dopuszczalne zmiany umowy:

1. zmiany w zakresie zmiany podwykonawców w przypadku: - rezygnacji podwykonawcy, - zmiany wartości lub zakresu robót wykonywanych przez podwykonawców.

2. zmiany kluczowego personelu Zamawiającego i Wykonawcy z powodu:

- śmierci, choroby, rezygnacji, zwolnienia pracownika lub innych zdarzeń losowych dotyczących kierownika budowy, kierowników robót lub inspektora nadzoru,

- zastrzeżeń jednej ze stron, co do kompetencji kierownika budowy lub inspektora nadzoru, - zmiany kierownika budowy

- nowy kierownik budowy musi spełniać wymagania określone w SIWZ dla kierownika budowy,

- zmiany dokumentacji ze względu na postęp technologiczny,

- zmiany prawa mającej wpływ na termin lub zakres zamówienia

- zmian technicznych ze względu na niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w ofercie. Powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które zamawiający może wyrazić zgodę. Powyższe postanowienia nie stanowią zobowiązania zamawiającego do wyrażenia zgody na ich wprowadzenie.

Warunki zmian:

- inicjowanie zmian - na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego,

- uzasadnienie zmian- prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, zapewnienie optymalnych parametrów technicznych i jakościowych robót,

- forma zmian - aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.suchowola.wrotapodlasia.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Suchowoli, ul. Plac Kościuszki 5, 16-150 Suchowola, pok. 108.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.07.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Suchowoli, ul. Plac Kościuszki 5, 16-150 Suchowola, sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Metryka strony

Udostępniający: Marcin Skibicki - Zamówienia Publiczne

Wytwarzający/odpowiadający: Marcin Skibicki

Wprowadzający: Marcin Skibicki

Data wprowadzenia: 2014-06-20

Data modyfikacji: 2014-06-20

Opublikował: Marcin Skibicki

Data publikacji: 2014-06-20