Ogłoszenie o zamówieniu na: Przebudowę dróg gminnych i powiatowych na terenie Gminy Suchowola

Nr zamówienia ZP.271.17.2016

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

- Roboty budowlane -

Suchowola: Przebudowa dróg gminnych i powiatowych na terenie Gminy Suchowola

Ogłoszenie nr 377165 - 2016 z dnia 2016-12-30 r.

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej tak


Nazwa projektu lub programu
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Suchowola, krajowy numer identyfikacyjny 59950300000, ul. pl. Kościuszki  5, 16150   Suchowola, woj. podlaskie, państwo Polska, tel. (085) 7229400, e-mail um@suchowola.com.pl, faks (085) 7229419.
Adres strony internetowej (URL): www.suchowola.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

nie


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

tak
www.suchowola.pl


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
pisemnie
Adres:
Urząd Miejski w Suchowoli, Plac Kościuszki , 16-150 Suchowola


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa dróg gminnych i powiatowych na terenie Gminy Suchowola
Numer referencyjny: ZP.271.17.2016
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

nie


II.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa dróg gminnych i powiatowych w systemie zaprojektuj – wybuduj.

  1. Zadanie zostało podzielone na dwie części:

Część I – Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Pokośno,

Część II – Przebudowa drogi powiatowej Nr 1349B Ostrówek – Podostrówek – Rutkowszczyzna – Ciemne,

Część I

1) Przedmiotem niniejszego zamówienia jest przygotowanie dokumentacji projektowej oraz przebudowa drogi w miejscowości Pokośno.

2) W zakres dokumentacji projektowej wchodzi:

a) opracowanie mapy do celów projektowych zgodnie z obowiązującymi przepisami,

b) wykonanie inwentaryzacji stanu istniejącego,

c) przygotowanie materiałów niezbędnych do uzyskania decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego i uzyskanie tej decyzji.

d) opracowanie innych uznanych za niezbędne przez Wykonawcę, bądź stosowne instytucje i urzędy, opracowań, badań i analiz,

e) sporządzenie projektu budowlanego,

f) sporządzenie projektu wykonawczego,

g) sporządzenie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót,

h) sporządzenie przedmiaru robót i kosztorysu inwestorskiego,

i) opracowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,

j) sporządzenie projektu stałej organizacji ruchu i zmian organizacji ruchu na czas wykonywania robót z kompletem wymaganych uzgodnień,

k) uzyskanie pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych,

3) W zakres budowy drogi wchodzi:

a) przygotowanie planu BIOZ,

b) przygotowanie Programu Zapewnienia Jakości,

c) realizacja robót w oparciu o zatwierdzony projekt budowlany i wykonawczy – po wytyczeniu robót przez uprawnionego geodetę Wykonawcy,

d) występować pisemnie w formie wniosków o akceptację materiałów, recept na beton asfaltowy przewidzianych do wbudowania,

e) prowadzenie badań kontrolnych i pomiarów zgodnie z wymogami Szczegółowych Specyfikacji Technicznych,

f) Wykonawca zapewnieni kierownika budowy i ewentualnych kierowników robót branżowych,

g) sprawowanie nadzoru autorskiego nad prowadzonymi robotami,

h) prowadzenie dziennika budowy i książki obmiarów,

i) przygotowanie rozliczenia końcowego robót i sporządzenie operatu kolaudacyjnego,

j) Wykonawca winien w razie konieczności zapewnić zabezpieczenie lub przeniesienie zabytków małej architektury, przeprowadzenie badań archeologicznych, zapewnienie nadzoru archeologicznego oraz przyrodniczego w zakresie wynikającym ze szczególnych przepisów,

k) przygotowanie materiałów do wniosków o pozwolenie na użytkowanie oraz złożenie jego do właściwego organu (w przypadku gdy będzie wymagane) lub przygotowanie materiałów do zgłoszenia zakończenia robót,

l) w przypadku zajęcia terenu prywatnego przy prowadzeniu inwestycji Wykonawca ponosi wszelkie koszty i odpowiedzialność związaną z zajętym terenem. Realizacja powyższego zadania winna być wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy (w tym w szczególności Prawa Budowlanego) przez Wykonawcę posiadającego stosowne doświadczenie i potencjał wykonawczy oraz przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu zawodowym. Zamawiający zapewni nadzór inwestorski nad wykonanie wszystkich robót objętych zadaniem.

4) Dane ogólne drogi kategoria drogi: gminna klasa drogi: L kilometraż roboczy: 0+000 ÷ 1+150 kategoria ruchu: KR1 prędkość projektowa: 40km/h obciążenie: 80kN/oś

5) Przekroje normalne drogi km: 0+000 ÷ 0+150, – w terenie zabudowanym szerokość jezdni – 5,50m szerokość chodnika wzmocnionego z kostki betonowej gr. 8cm – 1,50m (z krawężnikiem najazdowym) - obustronnie spadek poprzeczny jezdni dwustronny – 2,0% spadek poprzeczny chodnika z kostki betonowej – 2% do jezdni km: 0+200 ÷ 1+150, – w terenie zabudowanym i poza terenem zabudowanym szerokość jezdni – 5,50m szerokość poboczy gruntowych – 0,75m spadek poprzeczny jezdni dwustronny – 2,0% od jezdni spadek poprzeczny poboczy gruntowych – 6%

6) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Program Funkcjonalno-Urzytkowy (PFU) oraz załączniki do SIWZ. W dokumentacji projektowej Wykonawca nie może wskazywać znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i nie można zawrzeć w dokumentacji projektowej dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. W przypadku, gdy Wykonawca zawrze w dokumentacji projektowej odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, wówczas jest obowiązany wskazać w dokumentacji, że dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych oraz zobowiązany jest doprecyzować zakres dopuszczalnej równoważności.

Część II

1) Przedmiotem niniejszego zamówienia jest przygotowanie dokumentacji projektowej oraz przebudowa drogi powiatowej Nr 1349B Ostrówek – Podostrówek – Rutkowszczyzna – Ciemne

2) W zakres przygotowania dokumentacji projektowej wchodzi:

a) opracowanie mapy do celów projektowych zgodnie z obowiązującymi przepisami,

b) wykonanie inwentaryzacji stanu istniejącego,

c) uzyskanie decyzji środowiskowych,

d) opracowanie danych i uzyskanie pozwolenia wodno – prawnego,

e) opracowanie innych uznanych za niezbędne przez Wykonawcę, bądź stosowne instytucje i urzędy, opracowań, badań i analiz,

f) sporządzenie projektu budowlanego,

g) sporządzenie projektu wykonawczego,

h) sporządzenie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót,

i) sporządzenie przedmiaru robót i kosztorysu ofertowego,

j) opracowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,

k) sporządzenie projektu stałej organizacji ruchu i organizacji na czas wykonywania robót z kompletem wymaganych uzgodnień,

l) przygotowanie operatów podziałowych gruntów,

m) analizę powiązania drogi z innymi drogami publicznymi,

n) określenie nieruchomości lub ich części, które planowane są do przejęcia na rzecz Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego,

o) określenie nieruchomości lub ich części, z których korzystanie będzie ograniczone,

p) określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu,

q) uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID),

3) W zakres budowy drogi wchodzi:

a) przygotowanie planu BIOZ,

b) przygotowanie Programu Zapewnienia Jakości,

c) realizacja robót w oparciu o zatwierdzony projekt budowlany i wykonawczy – po wytyczeniu robót przez uprawnionego geodetę Wykonawcy,

d) występować pisemnie w formie wniosków o akceptację materiałów, recept na beton asfaltowy przewidzianych do wbudowania,

e) prowadzenie badań kontrolnych i pomiarów zgodnie z wymogami Szczegółowych Specyfikacji Technicznych,

f) Wykonawca zapewnieni kierownika budowy i ewentualnych kierowników robót branżowych,

g) sprawowanie nadzoru autorskiego nad prowadzonymi robotami,

h) prowadzenie dziennika budowy i książki obmiarów,

i) przygotowanie rozliczenia końcowego robót i sporządzenie operatu kolaudacyjnego,

j) Wykonawca winien w razie konieczności zapewnić zabezpieczenie lub przeniesienie zabytków małej architektury, przeprowadzenie badań archeologicznych, zapewnienie nadzoru archeologicznego oraz przyrodniczego w zakresie wynikającym ze szczególnych przepisów,

k) przygotowanie materiałów do wniosków o pozwolenie na użytkowanie oraz złożenie jego do właściwego organu (w przypadku gdy będzie wymagane) lub przygotowanie materiałów do zgłoszenia zakończenia robót,

l) w przypadku zajęcia terenu prywatnego przy prowadzeniu inwestycji Wykonawca ponosi wszelkie koszty i odpowiedzialność związaną z zajętym terenem. Realizacja powyższego zadania winna być wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy (w tym w szczególności Prawa Budowlanego) przez Wykonawcę posiadającego stosowne doświadczenie i potencjał wykonawczy oraz przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu zawodowym. Zamawiający zapewni nadzór inwestorski nad wykonanie wszystkich robót objętych zadaniem.

4) Dane ogólne drogi kategoria drogi: powiatowa klasa drogi: L kilometraż ewidencyjny: 0+000 ÷ 4+000 kategoria ruchu: KR1 prędkość projektowa: 50km/h obciążenie: 100kN/oś

5) Przekroje normalne drogi km: 0+000 ÷ 0+880, 1+640 ÷ 3+280, 3+930 ÷ 4+000 – poza terenem zabudowanym szerokość jezdni – 5,50m szerokość poboczy gruntowych – 1,25m spadek poprzeczny jezdni dwustronny – 2,0% spadek poprzeczny poboczy gruntowych – 6% nachylenie skarp – 1:1,5 km: 0+880 ÷ 1+640, 3+280 ÷ 3+930 – w terenie zabudowanym szerokość jezdni – 5,50m szerokość pobocza z kostki betonowej gr. 8cm – 1,0m (1,25 z krawężnikami) spadek poprzeczny jezdni dwustronny – 2,0% spadek poprzeczny poboczy z kostki betonowej – 2% od jezdni

6) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Program Funkcjonalno-Urzytkowy (PFU) oraz załączniki do SIWZ. W dokumentacji projektowej Wykonawca nie może wskazywać znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i nie można zawrzeć w dokumentacji projektowej dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. W przypadku, gdy Wykonawca zawrze w dokumentacji projektowej odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, wówczas jest obowiązany wskazać w dokumentacji, że dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych oraz zobowiązany jest doprecyzować zakres dopuszczalnej równoważności.

3. Zastosowane przez Zamawiającego w PFU wskazania pochodzenia wyrobów służą określeniu standardów cech technicznych i jakościowych.

4. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie powierzy Podwykonawcom.

5. Wymagania Zamawiającego dotyczące zatrudnienia osób na umowę o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę. W ramach przedmiotu świadczenia Zamawiający wskazuje następujące czynności, których realizacja musi następować w ramach umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26.06.1974r. – Kodeks pracy (t. j. Dz.U. z 2015 poz. 1066 z późn. zm.): - wykonywanie nawierzchni bitumicznych (rozłożenie i zagęszczenie mieszanki bitumicznej) Wykonywanie prac objętych w/w zakresem zamówienia dotyczy prac osób fizycznych oraz operatorów sprzętu.

6. Wykonawca na żądanie Zamawiającego obowiązany jest udokumentować zatrudnienie osób, o których mowa powyżej. W związku z tym Wykonawca obowiązany jest ewidencjonować czas pracy tych osób ze wskazaniem tożsamości danej osoby, oraz czynności, które były wykonywane przez tą osobę w ramach realizacji przedmiotowego zamówienia. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca przedłoży dowody zatrudnienia osób, o których mowa powyżej.

7. Z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia w/w osób w związku z realizacją zatrudnienia, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne za nie przedstawienie w terminie informacji, o których mowa w pkt powyżej – w wysokości 0,05 % wynagrodzenia brutto, za każdy dzień opóźnienia.


II.5) Główny kod CPV: 45230000-8
Dodatkowe kody CPV:71320000-7, 71355000-1
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:

data zakończenia: 30/10/2017


II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:

2) Zdolność techniczna lub zawodowa Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że wykonał (zakończył) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedno zadanie związane z budową, przebudową dróg o nawierzchni bitumicznej o wartości nie mniejszej niż:

500.000,00 złotych (brutto) dla części I

1.500.000,00 złotych (brutto) dla części II

W przypadku złożenia oferty na dwie części zamówienia, Zamawiający uzna za wystarczające wykazanie zrealizowania 1 roboty budowlanej o wartości nie mniejszej niż 1.500.000,00 zł. W przypadku gdy wartość wykazywanego zamówienia określona została w walucie innej niż wskazana przez Zamawiającego Wykonawca przeliczy ją według średniego kursu NBP na dzień zatwierdzenia protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, podając datę zatwierdzenia protokołu/dokumentu i kurs walut.

3)Wykonawca musi dysponować przez cały okres realizacji zamówienia następującym potencjałem technicznym: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować następującym potencjałem technicznym: - walec drogowy stalowy – min 1 szt., - układarka mas bitumicznych - min. 1 szt. W przypadku złożenia ofert na dwie części zamówienia, Zamawiający uzna za wystarczające wykazanie po jednej sztuce sprzętu.

4)Wykonawca musi wykazać że będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia spełniającymi wymienione poniżej wymagania - Wymaga się, dysponowania minimum jedną osobą na stanowisku kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane w świetle wcześniej obowiązujących przepisów prawa, posiadający co najmniej 3-letnie doświadczenie (licząc od dnia uzyskania uprawnień) w pracy na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót drogowych. - Wymaga się, dysponowania minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej bez ograniczeń, posiadającą minimum 3-letnie doświadczenie w projektowaniu obiektów drogowych. W przypadku złożenia ofert na dwie części zamówienia, Zamawiający uzna za wystarczające wykazanie posiadania 1 osoby pełniącej funkcję kierownika budowy oraz 1 osoby z uprawnieniami do projektowania. Wymienione wyżej funkcje można łączyć. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: tak
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Suchowoli

Wytwarzający/odpowiadający: Marcin Skibicki

Wprowadzający: Marcin Skibicki

Data modyfikacji: 2017-01-17

Opublikował: Marcin Skibicki

Data publikacji: 2016-12-30